Wednesday, February 9, 2011

Terbakar Kampong Nampak La Asap..Tebakorrr Hati Sape Yang Tauu....

Apiii....!!! Apiii...!!! Tolongggg...!!! Helpppp..Helppp..!! Kaomengaaaa!! Bacaoooooo!!!!!mane air?? mane airr??? mane abang Bom??? (bombe) mane bomoh hujan??? mane kumpulan Hujan???(hohhh..?)..kehulur kehilir lintang pukang tersungkur terbungkang aku carik air nak padamkan api!! takkan nak simbah api tu pakai air mineral yang tinggal sikit kat dalam botol aku ni..?? ehhh..tak bolehh..penat aku berlari kang haus pulak...takkan nak pakai air kencing kot...kang nak basuh kene pakai air gak...isu masalah tajuk utama sekarang mane AIR??? semue orang bertempiaran selamatkan diri,harte,kereta baru beli,baju sekolah..(buku takpe..ade subsidi)..selamatkan telor ayam..aik?? "makcik!apo lak makcik selamatkan telor ayam je??ayam sereban tu apo cito??"- äyam dah tuo2!!selamatkan tolor yo la..nanti dah monatas dapek la ayam balik! ayam yang terbakar tu kang ko kutip la! buat parti.tak yah da susah2 beli ayam panggang!'' - pulakkkk...kurang ayamm betol makcik ni...teraniaya ayam tu.hmmm..eh,eh!!misi mencari air belom berakhir. kalo la aku boleh kuis-kuis kaki aku ni kat tanah pastu boleh terkeluar membuak2 air kan bagus...(Iklan : soalan emas - Rasul mane yang dikurniakan mukjizat yang air keluar dari tanah bile die kuis2 kan kaki die kat tanah? dan Rasul mane yang air keluar dari celah2 jari?wallahualam.). Mas!Mas!! hohh??!! Emas!!?? dalam kebakaran pon ade emas??? magik ni!! rezeki dari ALLAH tu!! "mas!mas! di sini ada air nya mas!!!" Cisssssss!!!! kusangka kan ada emas..rupanya ade minah indon memekik mekik panggil mas!mas! maka semue org pon menyerbu sambil pas pas baldi (bukan baten..) untuk dapat kan air bagi memadamkan kebakaran yang semakin mengganassss. Cepat..!!cepat!!faster!!..faster!! Dogheh..dogheh!!! ade jugak yang pakai getah paip yang diletakkan dalam sungai kechik ni..dan sedot gune getah paip tu dengan harapan dapat 'memfire' api tu......(mase kecik2 korang penah buat tak dalam bilik air?)..perghhh..brother ni kang tersedot najis muhalazoh gak kang....owh tidak!!api semakin mengamok!! OMG! (kan best kalo usher nyanyi lagu OMG ditengah kebakaran ni...) api ini harus dipadamkan dengan segera!Tagging Urgent..macam tagging dokumen2 kat opis aku tu. - Hissshhhhh!! sape punye keje la ni??!! yang bakar kampong aku ni??!!! ni angkara khianat ni!aku pon dengan tanpa sedar telah bertempik..tetibe.."woiii!sape punye keje la ni hahh??!!! kalau aku tau sape yang khianat ni aku campak die dalam api ni!!!aku kerat kerattttt daging die buat kebab!! bengang betol aku!!panassssssss je hati aku niii!! TERBAKAR betoll!!! - bedebussshhhhhhhhh!!!!!! bageroo!apsal ko simbah air longkang ni kat satu badan aku hahhhh!!???tapir! - ''larrr..tadi kato terbakar hati badan bagai...den simbah yo lah..kok kang ghontong macam umah tu kang..."..alaaahaaaaiiiiii...ji..apo la ji...den ni cakap terbakar sebab hati den ni terbakar..maksud eyy den ni dah maghah sangat dah tahap gaban...(gabannnnnn!! wakata wakata gabannn!!!<---lagu cite gaban mase aku kecik2 dulu). ''laaa..mano la den tau...pakcik mintak maap la yo nak...halalkan la perbuatan pakcik ni...tak teniat lansong doooo....".hmmmmmmm....mengucap panjang aku....mengucap 2 kalimah syahadah aku....terbakar hati sape yang tau. abg bom pon dah sampai...


-penakarot-

3 comments:

  1. ko bace lagi byk kali...msti ko faham..byk iklan dalam jalan cite dalam nak padamkan kebakaran tu...

    ReplyDelete
  2. X phm btol ctenye...yg phm tjuk je..-_-"

    ReplyDelete