Thursday, July 14, 2011

Keh Keh Keh..Saje-saje je letak..jangan marah haa..

Kredit tu blog http://ijaicool.blogspot.com/
Aku copy paste je..

Superpowers Idaman Jejaka

Orang lelaki ni sebenarnya makhluk yang lemah. Mereka ni nampak sahaja gagah bawa Inspira sebelah tangan di stereng sebelah tangan lagi pegang rokok. Mereka nampak sahaja macho dengan spek mata hitam tulen Rayban dan kasut but Timberland. Tetapi apabila berhadapan dengan perempuan khususnya yang ada expectation yang tinggi terhadap layanan yang dipinta, mereka langsung tidak ada idea bagaimana hendak menguruskan mereka. Orang lelaki ni memang suka berfantasi. Selain berfantasi nakal terhadap kaum wanita, mereka juga sering berfantasi memiliki beberapa kuasa daripada adiwira popular khusus untuk berhadapan dengan wanita yang complicated. Di sini saya ingin mendedahkan kuasa-kuasa yang ingin kami miliki yang ternyata dapat memudahkan hidup kami di samping membuat anda gadis-gadis gembira. Ayuh teruskan membaca.

Kuasa minda Professor X

Ini adalah kuasa yang paling penting yang orang lelaki inginkan. Mengapa? Kerana kaum wanita sukar untuk dibaca dan diterjemahkan. Mulut kata lain hati kata lain. Mulut kata no hati kata yes. Mulut kata 'saya ok' hati kata 'BARBIEEEEE AKU TAK OKLAHHH'. Kadar sarcasm mereka memang tinggi cuma orang lelaki ni tak faham sahaja. Jadi dengan keupayaan untuk membaca minda kaum wanita, mudah sahaja untuk kami memahami anda. Kami tidak akan tak sengaja terkeluarkan ayat-ayat yang tidak bersalah tetapi gadis-gadis selalu misinterpret seperti "Sayang awak nampak happy" di mana gadis-gadis akan mentafsirkannya sebagai "Sayang awak nampak gemuk". Kami akan sentiasa keluarkan ayat-ayat sweet yang anda nak dengar.

Kita juga boleh tahu apa yang patut kita beli semasa harijadi mereka. Kalau nak tanya mereka apa yang mereka mahu, sampai harijadi tahun depan pun tak boleh decide lagi kerana gadis-gadis ini indecisive. Apa yang keluar daripada mulut mereka semuanya mahal-mahal belaka pulak tu. Beg tangan Jurulatih, set mekap Bobbi Brown mahupun Ipad 2 yang ternyata membazir. Bukan kami kedekut, kami cuma ingin mengumpul wang untuk berkahwin dengan anda. Dengan menggunakan pengaruh kuasa minda, kita boleh mempengaruhi mereka untuk meminta benda-benda sweet yang gadis-gadis zaman sekarang jarang minta seperti kad harijadi buatan sendiri ataupun kasih sayang hingga ke syurga.


Professor X juga mampu memanipulasi minda untuk membuat gadis-gadis hilang ingatan ataupun amnesia. Teknik ini sangat berguna kerana gadis-gadis tidak akan lupa dosa-dosa di dalam percintaan yang kita lakukan seperti terlupa tarikh anniversary couple, terlupa nak potong kuku ketika keluar dating mahupun terpandang gadis hangat yang lalu di sebelah kita. Mungkin juga kuasa minda Professor X dapat memulihkan penyakit gadis-gadis yang masih belum ditemui penawarnya iaitu PMS. I know it's hard, but it's worth a try.

Kuasa merentasi masa Hiro Nakamura (Heroes)

Orang lelaki ni suka membuat sesuatu tanpa memikirkan pro dan kontranya. Main belasah je semua benda. Cakap ikut sedap mulut tanpa memikirkan hati gadis terguris ke tidak. Buat keputusan pun terburu-buru tak peduli gadis-gadis suka ke tak dengan keputusan kita. Dengan menggunakan kuasa merentasi masa Hiro Nakamura, kita tidak akan lagi membuat keputusan yang silap untuk jangka masa panjang. Contohnya, kita membuat keputusan untuk membelikan koleksi DVD Special Edition Nora Elena untuk gadis kita, tetapi setelah kita merentasi masa untuk melihat natijah kepada tindakan kita itu, kita tahu itu sebenarnya keputusan yang salah. Pada masa hadapan, kita dapat lihat gadis kita itu asyik dok ungkit dok membebel suruh kita jadi lelaki yang sweet seperti Seth Tan. Berbekalkan maklumat daripada masa hadapan itu, kita terus membuat keputusan untuk membelikan mereka DVD Lost instead. Tapi baik-baik jangan suka sangat ubah masa depan nanti berlaku ketidakseimbangan di dalam time-space continuum susah kita nanti.

Kelajuan The Flash

Falsafah gadis-gadis, it's okay for you guys to wait on us but don't make us wait for you. Amboi amboi kalau nak pergi dating tu gadis-gadis mengambil masa 30 minit untuk mandi, 15 minit untuk decide baju apa nak pakai agar orang kat Pavilion tak tuduh kita asyik pakai baju yang sama dan 30 minit lagi untuk mekap. Kita tunggu sampai bulu hidung tumbuh pun kita tak komplen. Tadi kalau mereka menunggu kita, tak boleh lewat walaupun seminit. Kita kena tunggu 5 minit lebih awal. Mana sempat kami pun mahu 'me' time juga nak main bola, nak main game, nak tengok Basic Instinct, nak berboys talk di mapley. Namun begitu dengan kelajuan The Flash kami pasti sempat untuk memuaskan diri kami dengan melakukan segala-galanya dengan sepantas kilat di samping dapat berada di sisi gadis-gadis di saat mereka memerlukan. Shopping 3 jam tanpa membeli apa-apa pun tiada masalah kami boleh bawa anda round satu Midvalley tu dalam masa 10 minit.

Kuasa halimunan Invisible Man / Kuasa penglihatan x-ray Superman

Now perkara pertama yang anda fikirkan dengan kuasa halimunan dan x-ray ini adalah penyalahgunaan kuasa-kuasa tersebut untuk melakukan perkara yang tidak senonoh seperti menyorok di dalam bilik persalinan di Forever 21 ataupun melihat jenama baju dalam yang dipakai oleh gadis-gadis. WRONG. Kami sebagai jejaka hero yang setia dan cintakan anda dengan sepenuh hati tidak akan membuat perkara-perkara keji sebegitu. Sebaliknya kami akan guna kuasa halimunan itu untuk melihat aktiviti seharian anda seperti makan tenghari dengan siapa, bercakap di telefon dengan siapa, ada flirting dengan rakan sepejabat ke tidak dan sebagainya. What? You call that stalking? Eh tak tak itu bukan stalking itu cuma menyiasat demi kebahagiaan. Dan kalau kami ada x-ray vision pun kami just nak check kandungan telefon bimbit anda je mana tahu ada SMS dari lelaki lain. Eh.

Kuasa berubah bentuk fizikal Mystique

Fine. Nak kami ada six pack macam Aaron Aziz? Done. Nak kami berambut pendek macam Aaron Aziz? Done. Nak kami berwajah licin tanpa jerawat seperti Aaron Aziz? Done. Nak kami ada organ reproduksi seperti Aaron Aziz? No need to change, we already have it.

Begitulah anda kuasa-kuasa yang kami ingin miliki untuk memudahkan tugas kami sebagai seorang lelaki. Alah konon-konon sahaja gadis-gadis usahlah sensitif. Ok fine, jika gadis-gadis ada superpower, superpower apakah yang kalian ingin miliki untuk menghadapi kami sang lelaki? Kuasa membeli-belah sehingga lupa diri? Hik hik hik KIDDING. Apapun, kami tetap akan menjadi diri sendiri, walaupun tidak sehebat mana, kami akan tetap cuba untuk menjadi superhero yang terbaik buat anda.

3 comments:

  1. sape gerangan makhluk yang bername tapi tak letak name yang post kan entry ni?? letak ler...

    ReplyDelete
  2. Sebaliknya kami akan guna kuasa halimunan itu untuk melihat aktiviti seharian anda seperti makan tenghari dengan siapa, bercakap di telefon dengan siapa, ada flirting dengan rakan sepejabat ke tidak dan sebagainya. = TAK BAHAGIA..AT THE END,THE END.

    ReplyDelete
  3. kehkehkehkeh.....terhibur ako baca...leh ako wat guideline nnt....^^V...

    ReplyDelete