Friday, January 7, 2011

Permintaan bayang cermin

Aku carik hp aku.Tadi rasa-rasa aku letak kat atas meja ni. Carik-carik tak jumpa. Susah-susah aku call pakai telefon rumah. Aku dail nombor sendiri.

"Tuutt tuut...tuut tuutt..hello.."

Eh ade orang angkat?

"hello.." suara kat hujung talian. Tapi suara dia macam suara aku.

"Err..hello..ni siapa ye?" aku tanye

"Ni aku la.."dia jawab. "Sape?" Aku tanye balik.

"Ni aku la..diri kau sendiri. Cuba tengok cermin. " jawab suara tu sambil menahan gelak.

Aku perlahan-lahan tengok cermin sebelah aku. Nampak imej muka sendiri dalam cermin sambil sengih pegang hp aku.

"Aku pinjam hp ko kejap..kredit aku habis..hehe"

Aku tak sedar ape-ape dah lepas tu. Sedar-sedar je aku sangkut dalam cermin ni. Kalau korang pegi rumah aku, tolong pecahkan cermin ni ya. Aku nak balik.

2 comments:

  1. arh dodok je laa dlm tu ..

    ReplyDelete
  2. ntah nyerk... dok dendiam dalam tuh.. toksah nak merayap pegi mane2... jage diri... akkakkak!!! -emy mislan-

    ReplyDelete