Friday, July 1, 2011

Detik Jarum Jam Bersamaan Detik Jantung aku~

Jam ber'ticking' ~ boleh denga? Tik-tok-tik-tok..Tik-tok-tik-tok hujan dah turun..(ulang sekali lagi).. baju dah basahhh..mari kita ambil payung..haha. Ni lagu time sekolah rendah dulu. Tapi ni bukan sebab tengok jam nak tunggu hujan jatuh kat luar umah. Tapi sebab nak pegi tengok hujan emas di negara orang.hah! Jam loceng kat sebelah ni buat aku bedebo-debo. Kadang-kadang bukak blog ni bukan sebab nak tengok entry baru tapi semata-mate nak tengok jam tu jer. Giler ahh. Kat rumah pun ade gak jam cenggini tapi kalo die start bunyik memang ke dinding la makannyer. Walaupon dah arwah jam tu tapi masa tetap bejalan. Satu perkara di dalam dunia yang jika di hentikan dimatikan ia tetap berjalan adalah ~ masa ~ waktu ~ time ~. walaupon jalan jem,mase tak penah pon aku tengok die jem walaupon jam tangan 10 hengget aku ni memang selalu 'jem'.
"Ko tengok pukul brape skarang? Da masuk waktu, mase pon dah time".
'Elehh..jam ko da mati la!'
"Ade aku kesah*2 tangan kat 2 bahu* - Tu jam ko idop. tengok,mase berjalan lancar. Silap-silap aku yang mati sebab tunggu ko bejeman kat sini!"


Pejam celik, pejam celik..,selase malam nak ke Rabu tu komfom celik tak pejam-pejam dah!haha. Mane beg? isi ape dalam beg? haa ni bawak,tu bawak,eh ni tak payah la..ahh boleh la..sumabt ni sumbat tu,owhh ade lagi! oh ni jangan lupe bawak. Ok! settle! semua dalam beg! Yosss!                           
.
.
.
.
.
.
.
.
V
                                                            








Hammmbeekkkk kao!! Ko bawak jamban bergerak (portable toilet) skali ape??!


Standard Portable Toilet
 Agak-agak la deee...bawak die punye portable toilet paper dah leee...

Hmmm. tak kesah la ape ade itu dalam beg korang nyer ape punnn. Asalkan relevan,bermanafaat,sesuai,tak membebankan.





~zz~

1 comment: